13 luty 2018/
Jakub Rzemieniecki

Co wpływa na cenę strony internetowej?

co-wplywa-na-cene-strony-www-blog

Jak w każdej gałęzi rynku, również w przypadku branży projektowania stron internetowych i aplikacji cena odgrywa kluczową rolę przy podejmowaniu decyzji przez klienta. Jeśli cena jest zbyt niska, budzi to podejrzenia o jakość, natomiast zbyt wysoka cena na pewno też nie zachęci klienta do wyboru firmy, która taką cenę proponuje. W przypadku wspomnianej branży rozstrzał cenowy potrafi być wyjątkowo duży, a klienci często zastanawiają się dlaczego tak jest. W dalszej części artykułu postaramy się wyjaśnić z czego to wynika.

Typ projektu

Przede wszystkim zacznijmy od podstawowej kwestii, czyli o jakim projekcie mówimy? Strona internetowa stronie nie równa, a wizytówka firmowa to nie serwis korporacyjny. Strona www składająca się z kilku podstron, w śród których znajdzie się prezentacja oferty, aktualności czy podstrona z formularzem kontaktowym, to zazwyczaj dosyć prosty projekt (chyba, że klientowi zależy na fontannie efektów wizualnych i animacji). Portal internetowy czy serwis z rozbudowaną strukturą, wieloma rodzajami zawartości i z bogatą paletą funkcjonalności wymaga dużo więcej pracy od agencji interaktywnej, dlatego nie może dziwić, że za ten pierwszy rodzaj strony www można zapłacić około 1 000 do 2 000 zł netto, a drugi może kosztować kilkadziesiąt tysięcy zł lub więcej. Od typu projektu zależy to, jaki będzie potrzebny budżet na jego wykonanie. W końcu jeśli projekt jest duży, to nie da się go wykonać w dwa tygodnie przy udziale jednego programisty.

co-wplywa-na-cene-strony-www-2-blog

Szybciej znaczy lepiej?

Czas potrzebny na wykonanie całego projektu odgrywa zasadniczą rolę przy ustalaniu ceny. W przypadku projektowania stron www czas ma też wyjątkowo duże znaczenie dla jakości całego projektu. Pominięcie któregokolwiek z etapów procesu tworzenia (więcej o tym można przeczytać tutaj) może skutkować tym, że oczekiwania klienta oraz wykonana realizacja rozminą się ze sobą bardzo mocno. W niektórych przypadkach konieczne może się okazać wykonanie całego projektu od nowa, co ostatecznie może kosztować klienta dużo więcej niż zakładał.

Jakość ma swoją cenę

Jak w każdym przypadku, niezależnie o jakim produkcie czy usłudze mówimy, jakość kosztuje. Czasami może być trudnym do zmierzenia, czy dany wykonawca reprezentuje wysoki poziom i czy jakość wykonanych przez niego projektów jest również wysoka. Jednak jeśli po jednej stronie mamy firmę, której pracownicy są doświadczeni i posiadają dużą wiedzę, a także można zauważyć, że dotychczas wykonane przez tą firmę projekty stoją na wysokim poziomie pod względem wizualnym, działają płynnie i łatwo się po nich poruszać, a po drugiej stronie mamy firmę, która w swoim portfolio ma tylko proste wizytówki firmowe, które w dodatku w dużej mierze wyglądają tak samo, to można wyciągnąć z tego jakieś wnioski. Bardzo ważne jest, aby każdy projekt był tworzony od podstaw, tzn. nie był tworzony na gotowym szablonie, który jak później często się okazuje, nakłada liczne ograniczenia przy obsłudze i rozbudowie serwisu. Ostatecznie to użytkownik (czyli potencjalny klient) zweryfikuje jakość serwisu i jeśli nawigacja, układ strony, dostępność treści i wiele innych elementów będą wykonane poprawnie, a on będzie się po stronie poruszał płynnie i bez nerwów, to na pewno lepiej dla właściciela strony.

co-wplywa-na-cene-strony-www-3-blog

Profesjonalizm ukryty w detalach

Profesjonalizm agencji, której powierza się wykonanie strony www ma największe znaczenie jeśli zależy Ci na dobrym efekcie końcowym. Ten profesjonalizm to wszystko to co już omówiliśmy powyżej, ale również wszelkie niuanse, takie jak kontakt z klientem i obsługa projektu, zarządzanie projektem i informowanie klienta o postępach w pracy, a także doradztwo i terminowość. Jeśli od początku widzimy, że agencja podchodzi z zaangażowaniem i zależy jej na prawdziwym poznaniu pomysłu klienta i przygotowaniu rzetelnej specyfikacji, a na końcu zadba o takie szczegóły jak integracja z Google Search Console czy Google Analytics, to na pewno możemy myśleć, że jesteśmy w dobrych rękach. Warto też zwrócić uwagę na warunki i okres gwarancyjny oraz obsługę posprzedażową.

Podsumowanie

Jeśli zależy Ci na profesjonalnie przygotowanej stronie internetowej, która będzie powodem do dumy oraz co najważniejsze – poprzez nią klienci dostrzegą profesjonalizm Twojej firmy, to czas i pieniądze nie powinny być najważniejszymi czynnikami determinującymi wybór wykonawcy, a na pewno nie jedynymi. Ostatecznie każdy chce, aby dostarczane mu były usługi i produkty na najwyższym poziomi, również Twój klient.

Skomentuj